Blogi

I'm interested in...

Inbound-markkinointi pähkinänkuoressa

Monen yrityksen markkinointi on edelleen mainostilan ostamista sanoma- ja aikakausilehdistä sekä esitteistä, tai sitten yritys lähestyy potentiaalisia asiakkaita kohdentamattomilla puheluilla tai sähköposteilla. Nykypäivänä tämänkaltaisella markkinoinnilla ei saada rahoille täyttä vastinetta: saatu hyöty on lyhytaikaista, eikä markkinointi kasvata yrityksen liikennettä ja rahavirtoja tai paranna sen näkyvyyttä. Inbound-markkinointi on parempaa, koska sen hyödyt ovat pitkäkestoisempia: mitä enemmän

Lue lisää...

Sisältömarkkinointi käytännössä: 5+1 askelta

Tällä kertaa jatkamme suoraan edellisestä artikkelista, jossa käytiin läpi mitä sisältömarkkinointi oikeastaan tarkoittaa. Nyt on loistava aika lukea artikkeli, jos se on jäänyt lukematta tai haluat päivittää omia ajatuksiasi aiheen teoriasta. Sisältömarkkinoinnin käyttöönotto on siitä mukavaa, että siihen ei ole ehdottomia sääntöjä ja se jättää paljon tilaa luovuudelle. Vanhin esimerkki sisältömarkkinoinnista löytyy vuodelta 1895: John

Lue lisää...

Mitä sisältömarkkinointi oikeasti on?

Sisältömarkkinointi on ehdottomasti johtavin trendi markkinoinnissa ja vahva osa useimpien yritysten markkinointistrategiaa – näin ainakin väitetään. Olet varmasti törmännyt termiin siellä ja täällä, uudelleen ja uudelleen. Sisältömarkkinoinnin avaaminen käytännössä voi kuitenkin olla vaikeaa, ja sen soveltaminen oman yrityksen strategiaksi voi tuntua ylivoimaiselta tehtävältä. Mistä sisältömarkkinoinnissa sitten on kyse? Sisältömarkkinoinnin ajatus on antaa ihmisille asioita ilmaiseksi.

Lue lisää...

Hakukoneoptimointiopas – osa 4

Miten toimia hakurobottien kanssa? Viime kerralla käsittelin sisällön merkitystä hakukoneoptimoinnin näkökulmasta. Tämä voi tuntua aika kuivalta ja tekniseltä puolelta hakukonemeiningissä, mutta tälläkin on tärkeä rooli sivuston kokonaisuudessa. Hakukoneiden raakatyön tekevät hakurobotit tai crawlerit, jotka automaattisesti kiertävät internetin sivustoilla keräten ja indeksoiden tietoja. Kun teet uudet sivut tai muutoksia olemassaoleville sivuille, käytännössä muutokset tulevat hakukoneiden tietoon vasta,

Lue lisää...

Hakukoneoptimointiopas – osa 3

Viime kerralla ohjelmassa oli sivustosi näkyvyys hakutuloksissa ja sivustosi käytettävyys rakenteen ja navigoinnin kannalta. Tähän mennessä olet päässyt hyvin alkuun: seuraavaksi tulee kenties tärkein osuus sivustossasi, eli sisältö. Sivuston sisällön merkitystä ei voi korostaa liikaa yrittämälläkään. Käyttäjät eivät rynni sivustollesi katsomaan vaikuttavia sipaisuanimaatiota tai ihastelemaan vierityspalkkejasi, vaan heitä kiinnostaa nimenomaan se, mitä sinulla on tarjottavana. Sivustosi

Lue lisää...

Hakukoneoptimointiopas – osa 2

Verkko-osoite ja sivuston rakenne Viime kerralla kerrottiin kahdesta tärkeästä asiasta osana sivustosi hakukoneystävällisyyttä: sivujen otsikointi ja metatagit. Jos olet huomioinut nämä kaksi asiaa, sivustosi on jo edustavampi ja houkuttavampi hakukoneiden tuloksissa. Seuraavaksi keskitytään kahteen asiaan: verkko-osoitteeseen, joka on ehdottoman olennainen asia sivujesi löytymisessä, sekä sivuston rakenteeseen, jolla vaikutat sivujesi käyttäjäystävällisyyteen. URL-osoitteen optimointi Sivustosi URL vaikuttaa

Lue lisää...

Hakukoneoptimointiopas – osa 1

Hakutulosnäkymä Hakukoneoptimointi on perusperiaatteiltaan varsin yksinkertaista. Siihen liittyy kuitenkin myös edistyneemmällä tasolla erittäin monimutkaisia käsitekokonaisuuksia, joista ei tiedä lopullista totuutta kukaan muu kuin eri hakukonepalveluiden oma henkilökunta: näistäkin usein vain harvat ja valitut tahot. Asiaa ei myöskään helpota se, että näiden tahojen julkiset lausunnot eivät useinkaan valaise asiaa kovin tarkasti ja luotettavasti, ainakaan ellei vastaanottajalla

Lue lisää...

Yhteydenotto

moi@diginortti.fi
puh. 050 313 9531

Käyntiosoite:

Minkkitie 6
13720 Parola

© 2010-2019 Diginörtti | Y-tunnus 2360100-1 | Tietosuojaseloste | Designed and coded by Lisa & Irn-Bru

VALIKKO